Psikolog ve Çocuklar

bir çocuğun cevapları
genel bilgi testi. 9 yaşındaki çocukla testi uygulayan arasında geçen diyalog.

psikolog – istanbul kim fethetti?
çocuk – recep tayyip erdoğan.
psikolog – eee, hmm peki ampulu kim buldu?
çocuk – (hiç düşünmeden) ak parti!

Bir anne 8 yaşındaki çocuğunu “psikolog ablanın sorularına düzgün cevap ver yoksa çok kızarım” diye tembihleyip odadan çıkar.

psikolog – etini yediğimiz iki hayvanın ismini söyler misin?
çocuk – inek.
psikolog – başka?
çocuk – (uzun süre düşünür) bir de domuz ama sakın anneme söylemeyin.

psikolog – eşeğin yavrusuna ne denir?
çocuk – söyleyemem çok ayıp.

psikolog – türkiyenin komuşularından 3 tanesini sayar mısın?
çocuk – türkiyenin komşusu yok, hepsi düşman!

aynı soruya 13 yaşındaki başka bir çocuğun cevabı – amerika, avustralya, libya.
psikolog (iç ses) – hay sana bu zamana kadar sınıf geçirten okula da, öğretmene de, aileye de…

7. test, sözcük dağarcığı. yaş 10.
psikolog – fener nedir?

çocuk – fenerbahçe! sarı kanarya! aziz başkan!

psikolog – türkiyede kaç tane bölge vardır?
çocuk – son aldığım duyumlara göre 1000 civarı.

psikolog – mektup zarfına neden pul yapıştırılır?
çocuk – süs olsun, güzel gözüksün diye.

daha test başlamadan doğum ve okul bilgileri alınmaktadır.

psikolog – doğum tarihini söyler misin?
çocuk – neden?
psikolog – ee şey öğrenmem lazım.
çocuk – neden?
psikolog – çünkü yaşına göre sorular sorucam.
çocuk – tamam ama kimseye söyleme.
psikolog – peki?!?
çocuk – bak söz ver bana.
psikolog – tamam söz.
çocuk – söylersen çok fena olur. benim bütün şifrelerim doğum tarihim. (8 yaşındaki veletin ne şifresi olucak, kredi kartı mı?!
psikolog – oldu, söylemem.
çocuk doğum tarihini söyler, psikolog tam yazarken çocuk psikologun elinde kalemi ani bir hamleyle alır.
çocuk – napıyosun sen ya??? bi de yazıcakmısın oraya? sonra herkes görsün dimi? sen beni aptal mı sandın??

test falan yapılmaz.

sözcük dağarcığı testi.

psikolog – kumar ne demek?
çocuk – babamın annemden gizli gizli oynadığı şey.

genel bilgi testi. yaş 6.

psikolog – ampulu kim buldu?
çocuk – ben türklerin bulmasını çok isterdim ama maalesef gevurlar buldu

gene genel bilgi testi, 12 yaşında başka bir çocuk.
psikolog – istanbulu kim fethetti?
çocuk – ahmet sultan! yok yok mehmet sultan! ayy hayır o diil, eyüp sultan!!!

yargılama testi, çocuk 14 yaşında.

psikolog – parmağını kanatırsan ne yapman gerekir?
çocuk – hastaneye giderim, ameliyat olurum, parmak nakli yaptırırım.
psikolog (direk dış ses) – oha!

yargılama testi. çocuk 11 yaşında.

psikolog – komşunun penceresinden duman ve ateş çıktığını görsen ne yaparsın?
çocuk – itfaiyeyi ararım, anneme söylerim, komşuya haber veririm, telaş yaparım.
psikolog – evet sakın telaş yapmayı unutma.

FacebookTwitterGoogleTumblrLinkedIn